Ennn stage is begonnen! - Reisverslag uit Addlestone, Verenigd Koninkrijk van Marly Dijk - WaarBenJij.nu Ennn stage is begonnen! - Reisverslag uit Addlestone, Verenigd Koninkrijk van Marly Dijk - WaarBenJij.nu

Ennn stage is begonnen!

Door: Marly van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Marly

24 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Addlestone

Laat de dagelijkse bezigheden maar beginnen! Afgelopen maandag was mijn eerste stagedag bij RHS garden Wisley. Gebouw alleen al was ontzettend groot, waardoor ik even moest zoeken waar ik naar binnen moest XD Eenmaal binnen en mezelf gemeld bij de receptie moest ik even wachten op stephen, die mijn heeft 'aangenomen' als stagiaire. Het gebouw ziet er van binnen net zo typisch Engels uit als van de buitenkant. En stephen, ook echt een typische engelsman. Heel erg bekakt brits accent, typische engelse uitstraling en heel vriendelijk! Echt super grappig!:) Na wat papieren te hebben ondertekend, heb ik een kleine rondleiding gehad van stephen, wat polo-shirts van RHS gekregen en daarna werd ik verder rondgeleid door James. Hij is de teamleider van 'the formal team' waar ik de eerste drie weken bij in het team zit. Zij onderhouden onder andere de rozen tuinen, mixed borders en de country garden. Daarna werd ik verder aan het team voorgesteld. Een hele diverse groep, in positieve zin, heel grappig XD Van oude, stevige brombeer naar vrolijke opgewerkte Italiaan.

De eerste bezigheid was tulpen verwijderen, met de hele groep (twee keer in de week hebben ze een soort van groepstaak waar het hele team mee bezig moet zijn). Hun natuurlijk allemaal grappen maken, zeggen dat ik een tulpenspecialist ben, ja HA HA. Sfeer zat er al meteen goed in. Hier vermaak ik me wel de komende dagen!
Verder in de week ben ik 1 keer met Alex in de Country garden aan het werk geweest en de rest van de week bij Enrico (de grappige opgewekte Italiaan) in de Mixed borders. Enrico komt dus oorspronkelijk uit Italië en heeft daar Garden design gestudeerd. Hij weet ontzettend veel van welke combinaties en welke planten het beste met elkaar uitkomen. Hij let niet alleen op de standplaats, maar ook naar kleuren combi's, bladvormen, hoogtes enz. Kortom, iemand waar ik heel veel van kan leren! Super interessant om naar zijn ideeën te luisteren en om met hem te werken. Hij neemt er wel echt de tijd en moeite voor om mij wat bij te brengen, en dat stel ik zeer op prijs!
De tweede groepsopdracht was weer wat tulpen verwijderen en daarna inplanten met wat Rhododendrons. Alex was de 'leider' van dit projectje en het is grappig om te zien hoe pietje precies hij is met het neerzetten en afwerken van de border. Er kwam zelfs een meetlint aan te pas en een lijn om ze allemaal precies goed neer te zetten en te planten hahah! Ik kijk dus terug op een week vol met nieuwe beplanting aanplanten en wat onkruid wieden, maar wel op een manier dat ik er ook nog wat van leer:)

Het weer was heel erg afwisselend. Het ene moment sta je in je t-shirt te werken omdat het vrij warm is en het andere moment sta je met je regenjas en regenbroek aan omdat het regent en hagelt! Raar weer hier in Engeland, nog meer afwisselend dan in Nederland...

Deze week ging het in het team vooral over de RHS Chelsea flower show. Afwisselend moesten leden van the formal team naar de Chelsea flower show om rondleidingen te geven en stands te vertegenwoordigen. Het was eerst niet mogelijk voor mij om ook een kaartje te krijgen, omdat iedereen van het team zou gaan. Nou had Enrico op vrijdag toch nog is navraag gedaan of er niet toch nog een kaartje over was, omdat hij het goed en leuk voor mij zou vinden als ik ook naar de Chelsea flower show kon gaan. En ja hoor, en was nog een kaartje vrij gekomen en die mocht ik overnemen!

Dus dankzij Enrico, ben ik gisteren alsnog naar de RHS Chelsea flower show gegaan! Wat was dat een ervaring zeg!! Het was ontzettend groot en heel veel te zien! De showtuinen en stands zagen er allemaal perfect uit! Ongelooflijk hoe goed ze overal over na hebben gedacht, heb mn ogen uit gekeken! Er liep wel allemaal Britse kak figuren rond, waardoor ik me ook wel een beetje een rijke mens voelde hahah XD Maar het was echt een top ervaring, die ik niet snel meer ga vergeten. In de middag ben ik nog verder Londen in geweest. Het parlementsgebouw en de Londen eye heb ik mogen aanschouwen hahahXD Daarna ben ik nog cultuur gaan snuiven in The National Gallery, was opzich wel interessant.

Kortom was het dus een week vol verassingen en nieuwe leerervaringen! Ohja, en wat doe ik in de avonden? Nie veul!! Hele dag Engels buurten is zwaar vermoeiend dus ik lag al snel genoeg in bed nog even mijn dagelijkse serie terug kijken (GTST VERSLAAFD!!) en daarna mn oogjes toe!

Goed begin van de eerste week, benieuwd wat volgende week gaat brengen!!

De groeten vanuit het (soms) zonnige Engeland!!

• 25 Mei 2015 - 09:42

Peter En Ankie Van Lankveld:

Leuk om je blog te lezen! Blijven we goed op de hoogte!
    Wel handig dat je een "tulpenexpert" bent, maar ja voor je klompen was geen plek meer in je koffers

• 25 Mei 2015 - 21:39

Francien Van Stiphout:

Ha lieve dochter van me...wat een supermooi geschreven verhaal, ik hoor al veel via ons app-contact. Maar zo'n verhaal is heel erg leuk om te lezen. En ik ben ook benieuwd hoe het je deze week vergaat...!! Ik verheug me al op je volgende verslag :)