Alice in Wonderland!! - Reisverslag uit Addlestone, Verenigd Koninkrijk van Marly Dijk - WaarBenJij.nu Alice in Wonderland!! - Reisverslag uit Addlestone, Verenigd Koninkrijk van Marly Dijk - WaarBenJij.nu

Alice in Wonderland!!

Door: Marly van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Marly

30 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Addlestone

Alweer een week voorbij! Lijkt net of ik gisteren mijn laatste verslag heb geschreven.. Maaaar ik heb weer een interessante week gehad!
Maandag had ik nog een vrije dag door Bank Holiday. Ik was alleen thuis met het hondje Charley. Stel je maar voor: de film Marley & Me, maar dan andersom: Charley & Me. Pffff wat een avontuur met dat hondje.. Na poep en pis door het hele huis te hebben opgeruimd, lekker buiten ontbeten en een Engels vakboek lezen (ofja, poging tot!). Je kan haar eigenlijk geen moment uit het oog verliezen of ze staat al op het net gestorte beton (bij de nieuwe aanbouw hier) te poepen. Maargoed, ze is ook nog maar 4 maandjes oud, dus dat is vergeven en vergeten. Achteraf allemaal wel grappig eigenlijk XD

En dan, dinsdag weer naar stage! De week beginnen met John, die na zijn pensioen begonnen is met vrijwilligerswerk bij RHS. Daarna is hij part-time de Model Gardens en Hill Side bij gaan houden. Dat zou maar voor een paar weekjes zijn. Het is nu inmiddels zijn full-time baan geworden!
De border waar we vorige week de tulpen hebben uitgehaald, hebben wij ingeplant met zonnebloemzaden. Daarvoor heb ik eerst de boel een keer om gefreesd, en daarna hebben we de boel opgemeten en uitgezet waar de zaden precies moesten komen volgens een bepaald design. Het was best wel een werk om al die verschillende kleine zaadjes te planten op precies de goede plek. Je ziet er nu nog niets van, maar over een paar maandjes is het een zonnebloemen zee met allemaal een andere kleur en verschillende hoogtes! De hoeken hebben we ingeplant met de Nemesia 'Wisley Vanilla'. Dit is een plantje wat op RHS verder is door gekweekt, waardoor het deze naam heeft gekregen. Het is een plantje wat snel groeit, die je gemakkelijk terug kan knippen en weer opnieuw bloemen creëert! Zoals de naam al zegt, hij ruikt heel sterk naar vanille! Een echte publiekstrekker.
Maar na twee dagen waren we daarmee klaar. Complimenten gekregen dat ik zo goed gewerkt had, en dat hij het nooit verwacht had, dat het zo snel klaar zou zijn! Complimenten krijgen is altijd leuk:):) (voor foto zie bijlage)

Deze week: Top Terrace week! Thema: Alice in Wonderland!
Dus de overige twee dagen, donderdag en vrijdag, stond helemaal in het teken van de Top Terrace. Afgelopen dagen hebben ze de boel daar leeg gehaald, en alles uitgezet om te kijken waar de planten moeten komen. Het had dus geen zin om hier vanaf dinsdag al bij te zijn, omdat er al genoeg mensen mee bezig waren. Maar, donderdag werden de planten dus geleverd! (Dit komt niet vaak voor, omdat 80-90% van de planten die gebruikt worden in Wisley zelf gekweekt worden in de propagation afdeling (kwekerij van RHS)). Wat een werk!! Het waren in totaal 12 borders van ieder 6x7,5 meter (parallellogram vorm). Alleen van de Begonia's waren er al 6000 stuks, 3000 rode en 3000 witte, halleluja!! Dus met alle andere planten erbij hebben we in totaal iets meer dan 10.000 planten geplant in deze twee dagen! Goed voor je rug is het niet, maar het resultaat mag er wezen! Compleet met reuze paddenstoelen, gek konijnen beeld en natuurlijk niet te vergeten: The Caterpillar!! Compleet met sigaar en bubbelmachinetje!! Volgende week is de opening van de Top Terrace en kunnen kinderen op de foto met deze gekke rups. (foto zie bijlage)

Het was me weer een week vol met hard werken en leuke grappige momenten! Als leuke afsluiter zijn we gisteren een lekkere pint gaan drinken met een aantal collega's! Leuk dat ze ook mij vragen om mee te gaan:D Terwijl we de hele middag in de kei harde regen Begonia's hebben geplant, konden we lekker in het zonnetje genieten van ons pinteke! Super gezellige en leuke afsluiter van de week wat we zeker vaker mogen doen!:D

Hoe ga ik eigenlijk naar stage iedere dag? Het is toch ongeveer 8 kilometer heen en 8 kilometer terug elke dag. Fietsen is geen optie. Dat stond wel eerst in de planning, maar na het verkeer hier gezien te hebben zeg ik nee bedankt. Er zijn geen fietspaden en het laatste stuk naar RHS is een super smalle weg waar maar net twee auto's langs elkaar af kunnen. Dusss, ik heb rondvraag gedaan en er woont iemand die ook bij RHS werkt bij mij in de straat! Deze beste vriend heet Rupert. Super aardige vent, maar 80% van wat hij zegt is onverstaanbaar. Gelukkig ben ik niet de enige die dat vindt, want de collega's uit the Formal Team kunnen hem ook maar nauwelijks verstaan. Super grappig XD Met zijn leren handschoentjes achter het stuur (ik denk dat ie bang is grip op het stuur te verliezen), vraag ik hem maar vanalles. Het is wel een kei aardige man!:D En zijn lach is erg aanstekelijk XD

En ja, dit weekend gaat het werk gewoon door. Vanmorgen ben ik bij een goede vriendin van de vrouw waar ik bij verblijf de tuin gaan doen! Lekker goed verdienen om zo mijn avondmaaltjes te kunnen betalen! Nu is het alweer bijna etenstijd, dus kan ik het weer gaan uitgeven.. Denk dat ik morgen maar Londen is beter ga verkennen en wat museums ga bezoeken enzo.. Leven is goeeeed:D:D

Dussss, volgende week het vervolg! Van mijn avonturen in Engeland!

De Groeten van Alice in wonderland!!!

  • 01 Juni 2015 - 08:50

    Peter En Ankie:

    Ha Alice, leuk verhaal!
    Ik had jou wel eens willen zien , Charley and Marly home alone 6??

  • 01 Juni 2015 - 14:55

    Francien :

    Mooi verhaal Marly..!! Ik hoop dat je niet meer iedere ochtend, de hondendoedels op moet ruimen...
    Niet kijken naar Charley...dan wordt ie niet blij en houdt ie "het"wel ff op...hahaha.
    Verheug me op je volgende verhaal..!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marly

Ik ben Marly van Dijk, 21 jaar uit en ik kom uit De Mortel. Ik volg de opleiding Tuin, Park en Landschap op De Groene Campus in Helmond. Ik zit nu in het derde leerjaar van niveau 4.

Actief sinds 29 April 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 3585

Voorgaande reizen:

18 Mei 2015 - 03 Juli 2015

Mijn eerste reis, Engeland

Landen bezocht: