First week herbaceous team! - Reisverslag uit Addlestone, Verenigd Koninkrijk van Marly Dijk - WaarBenJij.nu First week herbaceous team! - Reisverslag uit Addlestone, Verenigd Koninkrijk van Marly Dijk - WaarBenJij.nu

First week herbaceous team!

Blijf op de hoogte en volg Marly

15 Juni 2015 | Verenigd Koninkrijk, Addlestone

Tjaaa, waar moet ik weer beginnen!! Als eerste wil ik toch even zeggen dat alle reacties op mijn blog iedere week hieronder en naar mij persoonlijk echt super leuk zijn!! Het werkt echt als een extra motivatie voor mij om mijn verhaal iedere week weer zo goed mogelijk in kaart te brengen! Dankjewel!:D

Starten in een nieuw team is toch wel even wennen! Je komt binnenvallen in een ploeg die al tijden met elkaar werkt. Maar de studenten in dit team kende ik al wel! (van het feestje van laatst) Om te beginnen een rondleiding door het deel wat het herbaceous team onderhoud. Dit bestaat uit: the wildgarden, 7 acres and glasshouse borders. Best een groot oppervlakte alles bij elkaar. Herbaceous betekend trouwens kruidachtige beplanting (Engelse vaktaal gaat steeds beter! Begin zelfs al moeite te krijgen om Engelse termen te vertalen naar het Nederlands, dan moet ik er echt over nadenken hahah!)

Deze week was 'team task week'. Dus de hele week werkt het hele team met elkaar op verschillende delen van de tuin. De team dag begon dan om 10 uur tot 4. Dus iedere ochtend van half 8 tot 10 was het eerst in 'eigen gebied'. Deze week heb ik met Alex en Rupert in de glasshouse borders gestaan. Ook trainee Maggie was deze week in dit gebied ingedeeld! Dat is mooi, want zij weet heel veel over planten en met name details te benoemen. Ze weet vanalles te vertellen en ik kan het er goed mee vinden, dus leuk om mee te werken!
Iedere week moeten de trainees een 'plant file' maken over een plant die hun op dat moment erg aanspreekt. Ze nemen een plant en dan werken ze die in detail uit op papier met informatie als welke grondsoort het beste is voor de plant, of het een een- of tweejarige bloeier is en of het goed winterhard/wintergroen is enz. ---- Pffff ik heb echt serieus 5 minuten over de vorige zin gedaan, mijn hersenen staan op Engels ingesteld.....---
Maar! Dat is dus heel mooi om naar te luisteren en je steekt er veel van op. Wat ook wel grappig is, de 'discussies' tussen mij en Maggie en Alex over de Britten en de Nederlanders.. Ze vinden onze feesten bijvoorbeeld raar (zoals carnaval en koningsdag) met het verkleden. En ik vindt dat Britten eigenwijs zijn en alles andersom doen! Heeeeel grappig om daar over te praten en flink gelachen over sommige onderwerpen XD

De 'team tasks' waren iedere dag in een ander gebied van de herbaceous team. Maandag was het labelen in the wild garden. Dus er waren nieuwe labels gemaakt en wij moesten uitzoeken welke naam bij welke plant hoort. Heel leerzaam dus! (wat dan ongelooflijk goed voelt is het moment dat ik planten herken, die vaste werknemers niet herkende hahahah) De rest van de week was het vooral een kwestie van onkruid verwijderen op plekken waar het heel erg is.. Het nadeel van dit team is dan wel dat ze iedere dag niks anders doen dan op een en dezelfde plek onkruid plukken.. Niet zoveel uitdaging dus en ik moest het hebben van de interessante verhalen die Maggie vertelt over verschillende planten tussendoor en de vragen die ik stel.. Zo ben ik tussendoor ook nog naar Kerry geweest om nog meer in detail te leren over snoeien en onderhoud van rozen zodat ik toch een interessante week heb gehad! (soms vergeten ze in dit team dat ik hier maar voor een korte tijd ben, en wat moet leren) Dus zolang ik dingen blijf vragen, heb ik ook deze week verschillende interessante dingen geleerd over kruidachtige beplanting!

Ik heb dus nog ff mooi geregeld dat ik na dit team nog in twee andere teams mag werken! Na komende week bij het team Glasshouse (wat in een grote kas is met tropische beplanting om daar mijn plantenkennis verder uit te breiden) en mijn laatste week bij de Fruit afdeling! Ik besefte woensdag dat ik hier eigenlijk maar echt voor een korte tijd zit.. Dus ik wil nog zo veel mogelijk zien voordat ik ga, het meeste eruit halen! Ik kijk wel echt uit naar de fruit afdeling, omdat ik daar ook nog niet zoveel van weet! Dus mooie vooruitzichten nog voor de komende weken.

Dit weekend zijn mijn moedertje en Joan op bezoek geweest! Leuk om ze afgelopen vrijdag van het vliegveld op te halen en weer ff Nederlandse buurt te hebben!:D (ook al had ik in de auto onderweg naar 'huis' een aantal keer dat ik woorden in het Engels zei XD) Zaterdag heb ik ze RHS laten zien en daar hebben we de hele dag mooi rond gelopen! Ze hadden niet verwacht hoe groot het nou werkelijk is en wat voor status RHS hier heeft in Engeland.. Toen ze dat zeiden besefte ik ook pas wat voor geluk ik heb dat ik hier mag stage lopen! Het is ook echt een top plek, een ongelooflijk mooie tuin, en geweldige collega's en mensen om me heen die het plaatje compleet maken! Ik moet het hier natuurlijk niet té naar mijn zin gaan hebben, anders wil ik dadelijk niet meer naar huis hahaha:p....... (tuurlijk ga ik naar huis, want kan iedereen niet missen en heb het veel te goed in Nederland!!)
Zondag mooi naar Londen geweest en ik zie iedere keer weer wat nieuws, waardoor het iedere keer weer super leuk is in Londen! Echt een super weekend was dit, waardoor ik dus geen tijd had voor mijn blog!! Dus bij deze (OMG een dag te laat!!!-.-) alsnog mijn blog. Ik hoop dat hij weer net zo goed bevalt als al mijn vorige, want de pressure is on met al die complimenten hahaha! Vindt het ook gewoon heel leuk om hierover te schrijven en ben blij met alle support en leuke reacties dus nogmaals: BEDANKT!!

Greetzzzzzzz

  • 15 Juni 2015 - 19:46

    Iris:

    Haaaa marls,

    Wat fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt!!
    En hoooo jij komt naar huis want we moeten nog op vakantie haha :)

    Geniet er nog even van, want de tijd vliegt!

    Liefss,
    Iris

  • 15 Juni 2015 - 20:04

    Marly:

    Of course my dear! Don't worry hahah
    Dankjewel skatteke xxx

  • 15 Juni 2015 - 22:55

    Francien :

    Hey Marly .. Het was idd een super weekend .. Prachtige stage plek ...We hebben onze ogen uitgekeken . En Londen is een prachtige stad. Fijn dat het je gelukt is om deze blog nog te schrijven .. Weer mooi !!! Geniet nog van de laatste drie weken ...LOFJOE

  • 15 Juni 2015 - 22:56

    Francien :

    Hey Marly .. Het was idd een super weekend .. Prachtige stage plek ...We hebben onze ogen uitgekeken . En Londen is een prachtige stad. Fijn dat het je gelukt is om deze blog nog te schrijven .. Weer mooi !!! Geniet nog van de laatste drie weken ...LOFJOE

  • 16 Juni 2015 - 14:27

    Peter En Ankie:

    Ha Marly,

    Weer leuk om te lezen, als je weer thuis bent spreken wel een paar dagen Engels met jou, om je te laten wennen!

    Greetings from auntie Enkie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marly

Ik ben Marly van Dijk, 21 jaar uit en ik kom uit De Mortel. Ik volg de opleiding Tuin, Park en Landschap op De Groene Campus in Helmond. Ik zit nu in het derde leerjaar van niveau 4.

Actief sinds 29 April 2015
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 3578

Voorgaande reizen:

18 Mei 2015 - 03 Juli 2015

Mijn eerste reis, Engeland

Landen bezocht: