Last week at the Formal team! - Reisverslag uit Addlestone, Verenigd Koninkrijk van Marly Dijk - WaarBenJij.nu Last week at the Formal team! - Reisverslag uit Addlestone, Verenigd Koninkrijk van Marly Dijk - WaarBenJij.nu

Last week at the Formal team!

Door: Marly van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Marly

07 Juni 2015 | Verenigd Koninkrijk, Addlestone

Het gaat snel! Dit was alweer de laatste week bij de Formal team.. Hoop dat het team waar ik komende 3 weken bij zit net zo leuk en gezellig zijn als dit team!

Iedere week delen ze de studenten in bij een ander persoon, zodat je zoveel mogelijk delen van de tuin een keer hebt meegemaakt. Ik was de eerste week bij Enrico die de mixed borders onderhoud, tweede week bij John die de model gardens en hill side onderhoud en nu afgelopen week bij Alex die de country garden en stukje rozentuin onderhoud.
Deze week dus bij Alex. Super grappige kerel! Ik heb de maandag, dinsdag en woensdag met hem gewerkt. Donderdag en Vrijdag was hij vrij i.v.m. het afgelopen weekend dat hij gewerkt heeft. Dusss de country garden. Het is eigenlijk een stuk tuin met ontzettend veel eenjarige en tweejarige planten, en (in de minderheid) wat vaste planten er tussen door. Dus ieder jaar is er veel plantwerk wat gedaan moet worden, en dat is ook het voornamelijkste wat ik heb gedaan. Er is ook een soort onkruid wat gezien wordt als de 'Wisley weed'. Dit is de Haagwinde (ook wel pispotje genoemd), die echt een 'plaag' is in Wisley. Je moet heel voorzichtig zijn om deze te verwijderen omdat de wortels heel makkelijk breken en daaruit weer een nieuwe plant groeit.
Hier hebben we deze dagen ook veel tijd aan besteed.
Op dinsdag ben ik ook mee geweest met en groep cursisten van RHS die een rondleiding en uitleg kregen over fruitbomen. Super interessant!!! Die ene middag was niet genoeg voor mij, dus ik denk dat ik daar mijn laatste week ga spenderen :D
Op woensdag had ik aan Alex gevraagd of hij me wat wilde vertellen over rozen. Ben blij dat ik dat heb gedaan, want ooooh wat was dat interessant! Hoe hij vertelde over zijn stuk rozentuin en over hoe je ze moet snoeien, was echt ongelooflijk goed en zo interessant dat ik dat niet snel ga vergeten. Heb ook een hoop aantekeningen gemaakt, dus wil iemand zijn rozen op de juiste manier gesnoeid hebben?? Laat maar weten hahaha:D
Ook was er die middag een lezing/presentatie over tulpen uit Nederland! Een groep studenten van the trails team zijn afgelopen jaar naar Nederland geweest, naar Keukenhof, waar ze gingen kijken naar tulpen.(trail is het uitproberen van planten op bijvoorbeeld winterhardheid/bloemkleur/bladkleur/sterkte ect.) Ook zijn ze op andere plekken in Nederland geweest. Het was dus wel grappig om dit te zien en vooral grappig op de manier waarop ze de Nederlandse woorden uitspraken.

De donderdag heb ik eerst meegeholpen in de walled garden. Dit is hetzelfde als het Alice in Wonderland verhaal, maar dat niet zo groot. Eerst was hier een display van wit grind met gras in Franse stijl. Nu wordt het een display van eenjarige witte bloemen in verschillende hoogtes. Verder ben ik nog met John de andere helft van de zonnebloemen borders in gaan zaaien, veel werk en heel precies.

Wat het leuke is, vorige week vroeg een jongen van het trails team of ik het leuk vond om een avond mee te bbq'en. Ze wilde een avond organiseren voor studenten van RHS en hij zou het leuk vinden of ik ook mee ging. Nou, dat heb ik dus gedaan en maar goed ook! Want wat was het gezellig en leuk:D Na het werk ben ik mee gegaan naar hun studenten cottages. Een oprit naar een stuk of tien huizen. In ieder huisje zitten dan 4 studenten. Ik kreeg een eigen kamer met badkamer en al, die vrij was. Na een super rondleiding over hun terrein, vindt ik het echt jammer dat ik daar niet kon verblijven vanaf het begin van mijn stage.. Maar het enige nadeel is dan wel, je zit daar helemaal geïsoleerd. Je ziet niks anders als het werk en dan 100 meter verderop je verblijfplaats. Iedere student die daar zit, doen een kleine opleiding/cursus/stage (weet niet precies wat het is) van 1 jaar of 2 jaar. Dus ze werken in RHS voor 5 dagen, soms ook in het weekend, en dan als ze terug komen in dat kleine dorpje moeten ze nog in de tuin werken. Ieder heeft een bed waarop ze groente en kruiden moeten kweken. Dit is onderdeel van hun 'studie' waar ze op beoordeeld worden. Het is eigenlijk jammer dat ik geen foto's heb gemaakt die avond.. Het was zo gezellig en gaaf dat ik niet in de gaten had om een paar foto's te maken. Na de rondleiding heb ik Robert geholpen (jongen die mij vroeg voor de bbq) met voorbereidingen. Super gevoel geeft dat, met mensen van je eigen leeftijd lekker beetje koken, dingen voorbereiden voor de bbq, knoeien en later weer opdoen en gewoon lol hebben met iedereen! Had iets te lezen meegenomen voor als ik niks te doen had, maar heb me geen seconde verveeld ofzo. Super interessante gesprekken gehad met Robert die zelf heel veel vertelde en super interesseert was in mij. Hoe mijn opleiding gaat en de dagelijkse dingen thuis. We zaten daar dus voorbereidingen te doen voor de bbq, onder het genot van een stukje oude kaas met westmalle bier! (zie foto) Die had hij meegenomen vanuit België toen hij daar was met zijn vriend. Jaaaaa dé vriend! Geen wonder dat het zo goed klikt tussen ons XD Geweldige kerel!
De bbq was dus ook zeer geslaagd en super gezellig! We zaten trouwens lekker te eten in de tuin, aan de rivier, met na de bbq een mooi kampvuurtje met goede muziek en een lekker pilsje! Er is een student bij, Carlos, hij komt uit Spanje en hij is zo ontzettend grappig! Als hij dingen vertelt lacht hij heel veel en zijn lach is zoooo aanstekelijk! Hij zit vol met humor! Leuke mensen :D
De ochtend erna stond ik op, en Robert was in de keuken een ontbijtje voor mij aan het maken en de koffie was al gezet! Hahah mooie afsluiter van een top middag en avond daar! Robert en paar andere zeiden, als ik me ooit verveel of zin heb om daar naartoe te komen ben ik altijd welkom. De kamer waar ik in sliep staat toch vrij. Dussss misschien is dat wel iets een keer voor een weekend ofzo!

Vrijdag nog op stage met Enrico gewerkt, mn maat op RHS! Wat een geweldige mens! Zijn humor bevalt mij ook heel erg.. Wat heb weer veel mooie momenten deze week!! De mensen hier zijn zo ontzettend gezellig, vriendelijk, open en ontzettend aardig, dat is haast niet te vergelijken met Nederland..

Zaterdag met Miha en Bozo naar Londen geweest! Mijn Kroatische vrienden! Wat zijn dit ook weer top mensen zeg! Ze zien er misschien een beetje eng uit, maar ze zijn geweldig grappig en het was weer een mooie dag! Nu ben ik, naast op de evenaar te zijn geweest, ook op de nulmeridiaan geweest in Greenwich!!

Dusssss, deze week heb ik veel geleerd over rozen wat super interessant was!! En wat gezien over fruitbomen (waar ik nog veel meer van wil weten). Verder mijn plantenkennis opgedaan.

Ik hou alles nu maar een beetje kort, want ik merk dat mijn verhaal weer veel te lang wordt! Begin weer door te draven in mijn enthousiasme... Dadelijk zuukt niemand het helemaal tot het eind te lezen dus ik hou er nu maar mee op!! Volgende week dus mijn week in het nieuwe team, ben benieuwd!!

Groetjesssss from me!

  • 07 Juni 2015 - 21:25

    Francien:

    Ha meissie...wat een leuk verhaal weer...en ik zuuk het altijd te lezen, twee keer zelfs haha!!

  • 07 Juni 2015 - 23:32

    Peter En Ankie:

    Ha Marly,

    Mooi verhaal, ik wist niet dat jij zo'n schrijftalent had!!
    Dus wij zuuken het zeker te lezen, zelfs ome Peter de rozensnoeier/tuinman zuukt het te lezen. Fijne week, groetjes uit De Mortel

  • 09 Juni 2015 - 22:49

    Karin Slegers:

    Heey lieve Marly,

    Super leuk om het iedere week te lezen...en fijn dat je het
    zo leuk hebt...
    Kun je naderhand weer je kennis bij ons in de tuin loslaten
    Groetjes van je tante met geen groene vingers..haha xxxx
    Tante Kaka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marly

Ik ben Marly van Dijk, 21 jaar uit en ik kom uit De Mortel. Ik volg de opleiding Tuin, Park en Landschap op De Groene Campus in Helmond. Ik zit nu in het derde leerjaar van niveau 4.

Actief sinds 29 April 2015
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 3575

Voorgaande reizen:

18 Mei 2015 - 03 Juli 2015

Mijn eerste reis, Engeland

Landen bezocht: